WINTER SCHOOL - FAMILY LAW AND TECHNOLOGY - 2020

WINTER SCHOOL: FAMILY LAW AND TECHNOLOGY

1st Edition

OCTOBER 26-31, 2020

!!! SIMULTANEOUS INTERPRETATION AVAILABLE !!!
!!! TRADUZIONE SIMULTANEA !!!

DESCRIPTION
The increasing relevance acquired by digital instruments both in family life and in family proceedings, taken also in consideration the expanding role of privacy law and provisions, has brought the urge to explore the relationship between family law and technology.
The aim of the Winter School is to give theoretical and practical instruments to academics and professionals who want to be prepared to face a changing (and challenging) world.

La crescente rilevanza assunta dalla tecnologia e dagli strumenti digitali nell’ambito della vita familiare e dei procedimenti – tanto di diritto civile quanto di diritto penale – aventi ad oggetto rapporti di famiglia o minori e la posizione centrale acquisita dalla legislazione in materia di privacy richiedono una rinnovata attenzione, in una prospettiva multidisciplinare e trasversale, nei confronti dell’inscindibile legame creatosi tra diritto di famiglia e tecnologia.
La winter school mira a fornire ai partecipanti gli strumenti teorici e pratici più idonei ad operare nell’ambito del diritto di famiglia dell’epoca contemporanea.

SCIENTIFIC DIRECTOR
Prof. Avv. Elisa de Belvis, Università degli Studi di Padova

SCIENTIFIC COMMITTEE
Prof. Avv. Giuseppe Amadio, Università degli Studi di Padova
Prof. Avv. Federica Giardini, Università degli Studi di Padova
Prof. Avv. Elisa de Belvis, Università degli Studi di Padova

TARGET GROUP
University students, academics, lawyers and professionals who are interested in technology implications in family law.

CONFIRMED SPEAKERS
Prof. Avv. Enrico Al Mureden, Alma Mater Studiorum-Università di Bologna – Prof. Arianna Alpini, Università di Macerata – Prof. Avv. Giuseppe Amadio, Università degli Studi di Padova – Prof. Avv. Enrico Mario Ambrosetti, Università degli Studi di Padova – Avv. Emanuela Andreola, Foro di Padova – Prof. Anne Barlow, University of Exeter – Prof. Mirzia Bianca, Università La Sapienza di Roma – Dott. Giulia Binato, Università degli Studi di Padova – Prof. Ayelet Blecher-Prigat, Sha`arei Mishpat Law College – Prof. Avv. Riccardo Borsari, Università degli Studi di Padova – Prof. Henriette Boscheinen-Duursma, Univeristy of Salisburg – Prof. Ilaria A. Caggiano, Università degli Studi Suor Orsola Benincasa – Avv. Alessandra Capuano, Camera Civile di Vicenza – Prof. Mauro Conti, Università degli Studi di Padova – Prof. Paula Sofia Couceiro de Almeida Távora Vítor, Universidade de Coimbra – Dr. Louise Crowley, University College Cork – Prof. Elisa de Belvis, Università degli Studi di Padova – Prof. Avv. Marco De Cristofaro, Università degli Studi di Padova – Avv. Alfredo De Felice, CRCLEX, FamTech Institute – Prof. Avv. Stefano Delle Monache, Università degli Studi di Padova – Prof. Pasquale Femia, Università degli Studi della Campania Luigi Vanvitelli – Prof. Robin Fretwell Wilson, University of Illinois – Avv. Antonio Gammarota, Foro di Bologna – Prof. Avv. Federica Giardini, Università degli Studi di Padova – Avv. Michele Godina, Camera Penale di Padova – Dott.ssa Silvia Golin, Procura della Repubblica presso il Tribunale di Padova – Dott. Ettore Guarnaccia, Strategic IT & Cybersecurity Manager – Avv. Laura Lecchi, Associazione Cromosoma 4.0 – Prof. Dr. Ton Liefaard, Leiden University – E. Prof. Nigel Lowe, Cardiff University – Col. Marco Menegazzo, Guardia di Finanza – Prof. Avv. Manlio Miele, Università degli Studi di Padova – Prof. Massimo Montisci, Università degli Studi di Padova – Avv. Milena Mursia, Bonelli Erede – Dott. Mattia Necchio e Elisa Billato, CHISITO S.r.l. – Avv. Rocco Panetta, Panetta & Associati – Prof. Salvatore Patti, Università La Sapienza di Roma – Ing. Corrado Pomodoro, HSPI – Prof. Avv. Giorgio Resta, Università Roma Tre – Dott. Anna Sammassimo, Università Cattolica del Sacro Cuore di Milano – Prof. Giuseppe Sartori, Università degli Studi di Padova – Avv. Carla Secchieri, Consiglio Nazionale Forense – Dott.ssa Silvia Signorato, Università degli Studi di Padova – Avv. Alessandra Stella, Unione Triveneta dei Consigli dell’Ordine degli Avvocati – Avv. Paolina Testa, FTCC – Dott. Carmine A. Trovato, DPO Innovation – Dott. Patrizia Torretta, Polizia di Stato – Dott. Roberto Venditti, Tribunale di Vicenza – Prof. Avv. Filippo Viglione, Università degli Studi di Padova – Prof. Beatrice Zuffi, Università degli Studi di Padova.

REGISTRATION FEE / COSTI DI ISCRIZIONE
€ 400,00 REGULAR
€ 280,00 AFFILIATED ASSOCIATIONS - ask your Professional Association to affiliate with PLT!

€ 150,00 STUDENTS AND TRAINEES

€ 100,00 SINGLE DAY
€ 70,00 SINGLE DAY AFFILIATED ASSOCIATIONS- ask your Professional Association to affiliate with PLT!

ASSOCIAZIONI AFFILIATE (in fase di aggiornamento)

APPLICATION PROCEDURES / MODALITÀ DI ISCRIZIONE
Send an email to: plt.dirprivatocritica@unipd.it
Si prega di inviare una email a: plt.dirprivatocritica@unipd.it